T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / MENTEŞE - Menteşe Anadolu Lisesi

My Profession My Future

My Profession My Future

People have to lead their lives professionally in the future. From the moment they start their education life, which profession they will choose in the future is an important problem. What criteria do our students take into consideration in the profession they choose and who do they take as role modelsIt is a project that aims to raise awareness about when and according to what criteria career choices should be made. Within the scope of the project, the Decent Work and Economic Growth target, which is among the UN Global Goals, will also be evaluated. The professions of the future and what characteristics a profession should have that will make people happy in every aspect in the future will be researched. Our students will think about the professions they want to do in the future and research the characteristics of these professions.

 

Türkiye(5), Azerbaijan(1), Greece(1)

Aims

To enable our students to think about the profession they will pursue in the future. To ensure that they learn what skills they need for this profession. To raise awareness about what the professions of the future will be. It is important to know famous people in the chosen profession and take them as role models. Knowing what social emotional learning skills they will have for their jobs Realization of peer learning Gain experience working collaboratively with students from different cultures Learning how to be successful in the future To make suggestions to reduce unemployment and to understand the importance of entrepreneurship by learning the content of the UN Global Goals Decent Work and Economic Growth Goal. The studies carried out during the project aim to develop citizenship, awareness and expression, using digital tools for their intended purpose and literacy skills on the subject.

Expected Results

Each student will clearly define the profession he/she intends to pursue in the future. They will learn the characteristics of these professions and what skills people who will do these professions must have. They will research and recognize the professions that will be valid in the future. They will understand what social emotional learning skills the professions they want to pursue require. They will understand the importance of working together They will achieve peer learning, which is the most effective learning, by learning from each other. They will have the opportunity to learn from professional experts. They will learn how they can be beneficial to their own future and society. They will have the opportunity to find future problems and their solutions. They will gain the ability to master technology and use it wisely To develop research and literacy skills by doing research on the subject, Expected results; It includes being individuals who are creative, critical thinkers, participators, collaborative, able to work in cooperation, have empathy skills and are sensitive to their environment. Young learners will connect with their peers through engaging and interactive activities on careers and wellbeing, express their thoughts and collaborate in a supportive and inclusive environment.

 

Mesleğim Geleceğim

İnsanlar gelecekte hayatlarını profesyonel bir şekilde sürdürmek zorundalar. Eğitim hayatına başladıkları andan itibaren gelecekte hangi mesleği seçecekleri önemli bir sorundur. Öğrencilerimizin seçecekleri meslekte hangi kriterleri göz önünde bulundurdukları ve kimleri rol model aldıkları kariyer tercihlerinin ne zaman ve hangi kriterlere göre yapılması gerektiği konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayan bir projedir. Proje kapsamında BM Küresel Hedefleri arasında yer alan İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme hedefi de değerlendirilecek. Geleceğin meslekleri ve gelecekte insanları her açıdan mutlu edecek bir mesleğin hangi özelliklere sahip olması gerektiği araştırılacaktır. Öğrencilerimiz gelecekte yapmak istedikleri meslekler hakkında düşünecek ve bu mesleklerin özelliklerini araştıracaklar.

Üyeler: Türkiye(6), Azerbaijan(1), Greece(1), Bosnia and Herzegovina(1), Hungary(1), Romania(1)

Amaçlar

Öğrencilerimizin gelecekte yapacakları meslek hakkında düşünmelerini sağlamak. Bu meslek için hangi becerilere ihtiyaç duyduklarını öğrenmelerini sağlamak. Geleceğin mesleklerinin neler olacağı konusunda farkındalık yaratmak. Seçilen meslekte ünlü kişileri tanımak ve onları rol model almak önemlidir. Görevleri için hangi sosyal duygusal öğrenme becerilerine sahip olacaklarını bilmek Akran öğrenmesinin gerçekleştirilmesi Farklı kültürlerden öğrencilerle işbirliği içinde çalışma deneyimi kazanmak Gelecekte nasıl başarılı olunacağını öğrenmek İçeriği öğrenerek işsizliği azaltmak için önerilerde bulunmak ve girişimciliğin önemini anlamak BM Küresel Hedefleri İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme Hedefi. Proje kapsamında yürütülen çalışmalarla vatandaşlık, farkındalık ve ifade, dijital araçları amacına uygun kullanma ve konuya ilişkin okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi amaçlanıyor.

 

Beklenen Sonuçlar

Her öğrenci gelecekte yapmayı düşündüğü mesleği açıkça tanımlayacaktır. Bu mesleklerin özelliklerini ve bu meslekleri yapacak kişilerin hangi becerilere sahip olması gerektiğini öğrenecekler. Gelecekte geçerli olacak meslekleri araştırıp tanıyacaklar. Yapmak istedikleri mesleklerin hangi sosyal duygusal öğrenme becerilerini gerektirdiğini anlayacaklar. Birlikte çalışmanın önemini anlayacaklar. En etkili öğrenme olan akran öğrenmeyi birbirlerinden öğrenerek gerçekleştirecekler. Profesyonel uzmanlardan öğrenme fırsatı bulacaklar. Kendi geleceklerine ve topluma nasıl faydalı olabileceklerini öğrenecekler. Gelecekteki sorunları ve çözümlerini bulma fırsatına sahip olacaklar. Teknolojiye hakim olma ve onu akıllıca kullanma becerisi kazanacaklar. Konuyla ilgili araştırma yaparak araştırma ve okuryazarlık becerilerini geliştirmek, Beklenen sonuçlar; Yaratıcı, eleştirel düşünebilen, katılımcı, işbirlikçi, işbirliği içinde çalışabilen, empati becerisine sahip, çevresine duyarlı bireyler olmayı içerir. Genç öğrenciler, kariyer ve refah üzerine ilgi çekici ve etkileşimli etkinlikler aracılığıyla akranlarıyla bağlantı kuracak, düşüncelerini ifade edecek ve destekleyici ve kapsayıcı bir ortamda işbirliği yapacak.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.02.2025 - Güncelleme: 16.02.2025 19:06 - Görüntülenme: 39
  Beğen | 0  kişi beğendi